BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Saturday, March 13, 2010

Dari lama berwajah baru - RA Roses

Salam kembali.. buat para peminat DA DECAl.. apa kabar semua? mesti ada yg tertanya.. wujud lagi ke item2 decal kat sini ..ye tak? tak ber update pun kan... Decal yang ada..sentiasa wujud lagi.. item semua..still boleh tempah ..takde masalah... Tak update bukan bermakna ..dah tak buat.. .. Still buat lagi..cuma agak dan tak sempat nak update..

Ok kali nie tak nak cerita yang tu.. nak cerita yang berkenaan dengan tajuk n3 kali nie "Dari lama berwajah baru - RA Roses"

Nampak tak sofa lama kat bawah tu? hah.. yang tu adalah sofa lama MIL punya... coz masa kitaorg (me n my wife) pindah.. umah kosong ..takde mende..so amik je la sofa lama nie buat sementara ... supaya tak nampak la terlalu kosong... amik pun satu je..bukannye set lengkap. Rasanya set lengkap sofa nie.. 3, 2, 1,1 la .. saya pun tak sure.. dan kitaorg cuma amik satu je..


Memandangkan..dah beli set sofa baru.. ntah berapa bulan lepas pindah... then sofa nie.. takde geng...so letak tepi2 n tersorok jela... coz maklumlah..wajah dah kureng menarik.. Then...setelah saya bleh wat decal sendiri dan tgk sample d blog2 yang ado.. teringin la plak nak cat sofa lama nie.. so apa lagi.. projek di mulakan... aclty dah lama nak mula.. 2 bulan seblm nie..tapi tak sempat..asyik busy ajo..last2..minggu lepas.. ajak mmber dtg umah.. so..dia pun tlg2 la cat jugak..jadi gambar tangan tu ..gambar dia la tuh..kui3..


So setelah bertungkus lumus.. selama lebih kurang 3-5 hari kalau tak silap..kasik betul2 kering... baru la tampal decal... so hasil2 nya adalah seperti di bawah... dan sepatut nya lepas tampal decal ... kena "syelek" or varnish kan.. or coating .. tapi memandangkan ..dah tak sabar2.. dan ada org yang tak sabar nak tgk..so.. apa lagi..amik gambar ..n upload..

Berikut adalah hasil nya...

Nie bila dah berwajah baru... boleh le letak di tgh2 medan...hehehe.. kalau tak..dok tersorok kat tepi2 je...

Di pemegang pun ado.. di bahagian tepi bawah pun ado...bunga RA roses...cam ne.. suka?

Cuma satu je skrg nie..yang terasa tak berapa nak kena.. ada sarung kusyen tu.. maklumlah..dah kate yang lama kan..so..blm ada masa nak cari... so tgk yang lama la dlu yek... but if ada rakan2 blogger yang tau ..or ada yang menjual sarung kusyen yang matching ngn bunga decal nie.. boleh suggest .. insyallah..kalau ada rezeki..n saya tgk sesuai..compom saya beli :)

Ini baru satu kerusi.. so..kalau ok..pasnie. kalau nak bagi nampak cantik..kena la buat satu set ... so kena la pegi amik di rumah MIL yang lagi 3 bijik.... kuang3 kalau diaorg tak guna..boleh aje amik... :)

Pasni..sesapa yang ada sofa cam nie..tentu dah ada idea cam no nak tampal decal nye ..ye tak? senang ajo....tak susah pun.... :)

Jadi ..hasil akhir nya adalah seperti di atas.. hah..cam ne? Sgt berbeza kan dari wajah lama.. lebih nampak ekslusif... Agak2 la...kalau nak jual yang atas nie je berapa? If ada yang nak beli..berapa anda sanggup bayar? Sila2 la post comment anda ye...

Orait..itu jer..dah kul 2 pagi dah nie.. kang melalut panjang plak..heheh...
Ok ..tata..
Enjoy the picture..

0 comments: