BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Wednesday, October 28, 2009

DA Decal MAHAL??!!

Salam kembali buat para pelawat/customer/peminat DA Decal,

Ok.. hari nie.. bila saya bukak my blog DA Decal, saya ada terima msg ..yang mengatakan decal di DA Decal ini lebih mahal dari decal yang pernah di beli oleh "nya" dengan saiz yang sama.

Okla.. bagi menjawab persoalan... dan pertanyaan bagi peminat/pelawat/customer DA Decal yang tersayang.. saya akan terangkan kenapa harganya seperti yang tertera..

1. Untuk pengetahuan.. saya menjalankan perniagaan online secara sepenuh masa.. dan DA Decal ini merupakan perniagaan online secara tetap saya.

2. Seterusnya, setiap Decal yang di hasilkan..n di buat khas satu persatu / single printing. Jika ada pelanggan tempah..baru di cetak khas untuk anda.. dan bukannya secara mass production.. atau pun simpanan stok lama2.Kiranya fresh dari mesin.

3. Decal yang di hasilkan di cetak sendiri.dan bukannya di ambil dari kilang yang kemudian nya di jual semula...(Setiap proses di lakukan oleh sy sendiri).

4. Ink atau dakwat yang di gunakan oleh DA Decal adalah yang original dan tahan lama.. dan tidak mudah luntur jika kena air.. Hanya in ORIGINAL di gunakan pakai dan bukannya

5. Setiap design decal adalah customize .. boleh di ubah atau di susun atau pun direka ikut kehendak dan saya perlu recreate semula design tersebut jika ada yang inginkan design decal yang telah sedia ada di pasaran. (Jadi DA Decal adalah UNIK)


Jadi rasanya cukup la 5 jawapan dari saya kepada peminat2/bakal customer/ pelawat DA Decal mengenai harga yang tetah di tetapkan..

Bukan saje suka2 nak letak harga mahal2.. tapi semua itu setelah di kira costing yang telah di tanggung.. Jika ada pesaing yang menjual decal bagi murah, adakah dia buat sendiri? dari segi kualiti ink yang di guna pakai? stok lama atau baru?? Boleh customize khas sekeping untuk anda tak? .. so pikir2kan la ye...

Ada seorang customer saya ckp pada saya begini:

" Kalu saya la yang jual.. saya jual rm 30 - 35, Kenapa awak tak jual pada harga tu, awak jual nie murah .. " .. hampir terkejut saya dgr bila dia kata murah.. dan saya jawab

" saya jual pada harga sekarang... supaya SEMUA org dpt tempah atau beli custom decal dari saya, tidak terlalu mahal untuk org yang kurang berkemampuan membeli..dan tidak terlalu murah sehingga merugikan saya ."


Jadi dengan itu saya harap .. para pelawat/bakal customer/peminat faham dengan harga yang telah di tetapkan.. dan di harap..tidak ada yang mempertikaikan atau membanding2 kan harga pesaing di blog saya ini dengan meletakkan msg yang tidak sepatut nya..

Jika tidak berpuas hati, sila email saya atau pun biarkan saja....

Sekian,

Afdhal
Creative Director (DA Decal)
(0173722584)
akamikasupport@gmail.com

0 comments: